U soffiatu hè u prucessu di furmà un tubu fusu (riferitu cum'è parison o preforma) di materiale termoplasticu (polimeru o resina) è mette a parison o preforma in una cavità di u moldu è gonfiate u tubu cù l'aria compressa, per piglià a forma di a cavità è rinfriscà a parte prima di caccià da u moldu.
Ogni parte termoplastica cavuta pò esse stampata per soffiu.
I pezzi ùn sò micca limitati solu à i buttigli, induve ci hè una apertura è hè di solitu più chjuca in diametru o dimensione di e dimensioni di u corpu generale. Queste sò alcune di e forme più cumuni aduprate in l'imballazione di u cunsumu, ma ci sò altri tipi tipici di parti stampate per colpu, cumprese, ma micca limitatu à:
- Contenituri industriali in grani
- Articuli di prato, giardinu è casa
- Materiali medichi è pezzi, ghjoculi
- I prudutti di l'industria di a custruzione
- Automotive-sottu i parti cappucciu
- Cumpunenti di l'apparecchi
Prucessi di fabricazione di soffiaggio
Ci sò trè tippi principali di muffa di colpu:
- Estrusione soffiata
- Stampaggio ad iniezione
- Stampaggio ad iniezione stretch-soffiatura
I principali diffirenzii trà elli sò u metudu di furmà a parigina; sia per extrusion o injection molding, a dimensione di u parison è u metudu di muvimentu trà u parison è u colpu; sia stazionaria, navetta, lineare o rotativa.
In l'Extrusion Blow Molding-(EBM) u polimeru hè funnutu è u solidu estruitu fusu hè estrusu attraversu una matrice per furmà un tubu cavu o parison. Dui mità di un muffa rinfriscata sò tandu chjusi intornu à u pariginu, l'aria pressurizzata hè intrudutta da un pin o una agulla, gonfiendu in a forma di u moldu, pruducendu cusì una parte cava. Dopu chì u plasticu caldu hà rinfriscatu abbastanza, u moldu hè apertu è a parte hè eliminata.
In EBM ci sò dui metudi basi di estrusione, Cuntinuu è Intermittenti. In cuntinuu, u parison hè extruded in continuu è u moldu si move à è luntanu da a parison. In Intermittent, u plasticu hè accumulatu da l'extruder in una camera, poi forze à traversu a fustella per furmà a parigina. I muffa sò tipicamente stazionarii sottu o intornu à l'estrusore.
Esempii di u Prucessu Cuntinuu sò e Macchine di Estrusione Continuu Shuttle è Macchine Rotary Wheel. Macchine di estrusione intermittenti ponu esse Viti alternativu o Testa di accumulatore. Diversi fattori sò cunsiderati quandu selezziunate trà i prucessi è a dimensione o mudelli dispunibili.
Esempii di pezzi fatti da u prucessu EBM includenu parechji prudutti cavuti, cum'è buttigli, parti industriali, ghjoculi, automobili, cumpunenti di l'apparecchi è imballaggi industriali.
In rispettu à u prucessu di i Sistemi di Iniezione Blow - (IBS), u polimeru hè stampatu à iniezione nantu à un core in una cavità per furmà un tubu cavu chjamatu preforma. I preformi giranu nantu à a barra di u core à u muffa di colpu o di muffa à a stazione di soffiu per esse inflata è rinfriscata. Stu prucessu hè tipicamenti usatu per fà picculi buttigli, di solitu 16oz / 500ml o menu à outputs assai altu. U prucessu hè divisu in trè tappe: iniezione, soffiu è ejection, tutti fatti in una macchina integrata. I pezzi venenu cù dimensioni finite precise è capaci di mantene tolleranze strette - senza materiale extra in a furmazione hè altamente efficiente.
Esempii di parti di l'IBS sò buttigli farmaceutici, pezzi medichi, è cosmetichi è altri pacchetti di prudutti di cunsumatori.
Injection Stretch Blow Molding- (ISBM) u prucessu di Injection Stretch Blow Molding (ISBM) hè simile à u prucessu IBS descrittu sopra, in chì a preforma hè stampata à iniezione. A preforma modellata hè allora presentata à u muffa di colpu in un statu cundiziunatu, ma prima di u soffiu finale di a forma, a preforma hè stendu in longu è radiale. I polimeri tipici utilizati sò PET è PP, chì anu caratteristiche fisiche chì sò rinfurzate da a parte di stira di u prucessu. Stu allungamentu dà à a parte finale una forza di forza è e proprietà di barriera migliurate à pesi assai più ligeri è grossi di pareti megliu cà IBS o EBM-ma, micca senza certi limiti, cum'è cuntenituri manipulati, etc.. ISBM pò esse divisu in uUn PassuèDui Passiprucessu.
In uUn PassuU prucessu sia a fabricazione di preforme sia u soffiu di buttiglia sò realizati in a stessa macchina. Questu pò esse fattu in stazioni 3 o 4, (Injection, Conditioning, Blowing and Ejection). Stu prucessu è l'equipaggiu cunnessu ponu gestisce volumi chjuchi à alti di diverse forme è buttigli di dimensioni.
In uDui PassiPrucessa u plasticu hè prima stampatu in a preforma utilizendu una macchina per iniezione separata da u soffiatore. Quessi sò pruduciuti cù u collu di i buttigli, cumpresi i filamenti nantu à l'estremità aperta di a preforma cava chjusa. Queste preforme sò rinfriscate, almacenate è alimentate più tardi in una macchina di stampa di colpu di stiratura re-heat. In u prucessu Two Step Reheat Blow, i preformi sò riscaldati (tipicamenti utilizendu riscaldatori infrarossi) sopra a so temperatura di transizione di vetru, dopu allungati è soffiati cù l'aria d'alta pressione in i stampi di soffiu.
U prucessu Two Step hè più adattatu à volumi assai elevati di cuntenituri, 1 litru è sottu, cù l'usu assai cunservatore di resina chì furnisce una grande forza, barriera di gas è altre caratteristiche.